PLAY MY SONG'S ♥

Tuesday, May 3, 2016

.



maafkan aku,
aku tidak mudah membenci orang,
namun mengapa kau berubah sedemikian?
tidak aku duga, segalanya ku pendamkan.

mengapa?
kau lupa janji - janji yang kau tabur pada aku,
meski pun aku diam, itu tak bermakna aku lupa,
aku tertanya - tanya,
dikala aku menabur janji - janji sesukar mana akan aku tunaikan
tapi kau? pilu hati mengenangkan segalanya yang kita lalui bersama.

bukan mudah aku nak buang kau dalam hidup aku,
aku sedih tatkala aku menerima berita duka laramu,
aku tergamam atas apa yang berlaku,
tiada daya upayaku, aku terasa hina kalau aku gagal membantumu
aku seolah - olah tiada erti jika aku tidak melakukan sesuatu,
aku terkilan, mengapa kau membisu?

hati aku rapuh mengenangkan engkau yang telah jauh
haruskah aku menanti kau?
masihkah kau ingat janji - janji mu?

ketahuilah engkau aku terluka dengan apa yang kau lakukan pada aku .. maaf jika aku bukan sepertimana aku yang engkau knali dlu.


setiap permulaan pasti ada pengakhiran . semudah titik noktah di hujung ayat. sekian .


by markonah

No comments:

Post a Comment