PLAY MY SONG'S ♥

Saturday, November 7, 2015

kehidupan

asalamualaikum .. hari ini apa y blh aku simpulkn spjg aku d perantauan .. 6 tahun aku d beri peluang utk merasai kenikmatan berdikari .. 4 tahun aku berkecimpung dlm pglibatan jpam .. selama itu aku mencari ilmu y kini aku mula serapkan dlm jiwa .. slma itu aku spt burung camar y hilang punca .. aku berkhidmat dlm dunia kemsyrktan hingga aku lupa aku punya keluarga .. selama itu aku mengisi kekosongn jiwa stlh abah kembli kpd penciptanya .. malah aku d khabarkan tentang jangka hayat ku .. mmbuat aku lupa nikmat berkeluarga .. aku belagak tabah .. aku sibukkn diri dgn dunia y aku cipta .. plbg nasihat y d beri xdpt mengatasi keinginan utk aku sgra bertmu abah .. hingga aku mjd degil .. aku x perdulikan smua .. y aku thu aku nk jmpa abah .. perancangan Allah lbh hebat dr sgalanya ..

2 tahun kebelakangan ni .. aku masih dberi peluang utk mengembara .. ku habiskan masa ku dgn pengembaraan .. aku cabar dr aku utk pergi kmana aku mahu .. aku memilih ke lokasi² dmna kesmua rumah housemate aku .. aku melancarkan misi wlpn dlm kesukaran .. Allah permudahkn sglanya .. bermula dr situ aku mula merasai selama aku d rantau terllu lama aku mgabaikan keluargaku .. aku semakin jauh dr kenyataan .. Allah memberi aku cara y mudah utk menegur kesilapan aku .. melalui housemate ku .. mereka mmpuyai ikatan kekeluargaan y kuat .. wlpn badai melanda mereka utuh bersma .. manis nya teguran itu .. aku mulai mengorak langkah utk kmbli kepangkuan keluarga .. wlpn sukar & perih namun aku gagahi juga .. aku mengutip pengajaran & pgalaman aku bersma mrka sbg panduan kehidupan ..

aku x punya abg .. namun 3 dr housemate aku pny abg .. aku memilih utk melibatkn diri ke mjlis pernikahan mrka .. sungguh aku bersykur .. aku d beri pluang merasai pglmn di pihak lelaki .. bukan mudah .. aku ttp memilih utk menempuhinya ..

pesan pd jiwa ..

wahai jiwa .. tabahkn jiwamu utk terus berbakti kpd kluarga, msyrkt & ngra .. wahai jiwa .. sungguh lama kamu menderita .. bebaskn lah penderitaan itu .. akhirinya dgn kenikmatan ilahi .. wahai jiwa .. kelak kamu akn bertemu dgn spruh jiwamu y hilang .. jgn kamu tangisi ats sgla kesengsaraan jiwa mu .. sabarlah wahai jiwa ..

No comments:

Post a Comment