PLAY MY SONG'S ♥

Wednesday, April 29, 2020

KISAH SI PENGEMBARA





KISAH SI PENGEMBARA


saat ingin mengembara,
hati seakan merintih,
antara kemahuan / keinginan.
janji akan kembali sebagai mana yang dimahukan
berat hati meninggalkan semua yang disayangi
demi korban kepada negara
yang tidak pasti bila akan berakhir 
perang wabak covid 19.

sepanjang perjalanan ke medan petempuran terasa singkat
berbekalkan semangat yang membara dan demi janji akan kembali
aku menjalani hari - hari
merindui kalian yang jauh di mata.
dilalui dengan rasa sesak di jiwa 
rasa rindu menggunung.
tiba saat yang di nanti
ku sarung PPE dengan rasa bangga
tika kaki lelah melangkah
sesak dada semakin sempit ku rasai
lantas rakan seperjuangan memberi kata semangat
teknik pernafasan mulut di lakukan
alhamdulilah kembali normal pernafasan
terdetik di hati kecil aku
beginikah rasanya tika yang lain melalui
hari - hari tanpa jemu :(

diakhiri hari itu dengan joget penghibur hati.
ku rindu saat bersama-sama keluarga tersayang
aku nangis saat mandi
agar tiada siapa tahu 
beban merindui :)

hari ini genap 29 hari aku jauh dari kebiasaan aku
aku mula menghargai rasa sayang :)

No comments:

Post a Comment